Sofia Mirjamsdotter - also known as mymlan

De tre vännerna och mymlan

In Allmänt, Uppdrag on 21 april, 2010 at 09:56

Före jul sade jag upp mig från min anställning på Sundsvalls Tidning.
I överenskommelsen ingick bland annat att jag skulle hålla i ett seminarium om sociala medier för ledningsgruppen på tidningen.
Jag tänkte att jag ville ge dem något alldeles extra, så i måndags överraskade jag mina forna kollegor och chefer med mina tre vänner Jerry Silfwer, Paula Marttila och Morris Packer, som utan krav på ersättning eller motprestation kom och sa en massa smarta saker.

Det blev väldigt bra. Fyra personer, fyra olika kompetenser, tillsammans bjöd vi på en enastående show, skulle jag vilja säga.
Och då improviserade vi ändå rätt rejält.

Nu funderar jag som bäst på hur vi ska kunna förfina konceptet, för jag tror absolut att fler skulle ha glädje av paketet.

Svenåke Boström var en av deltagarna i seminariet och han har sammanfattat det på Mindpark.

Väntar också på vännernas presentationer som kommer att länkas upp på nätet för er som vill fördjupa er.

Uppdaterat: Här är Paulas presentation.

  1. Wow. Värsta All-stars, liksom. Det är ju bara att gratulera Sundsvalls Tidning 🙂

  2. […] De tre vännerna och mymlan“Jag tänkte att jag ville ge dem något alldeles extra, så i måndags överraskade jag mina forna kollegor och chefer med mina tre vänner Jerry Silfwer, Paula Marttila och Morris Packer, som utan krav på ersättning eller motprestation kom och sa en massa smarta saker.” […]

  3. @Stellan: Absolut, ett riktigt dreamteam! 🙂

  4. Tack själv Sofia, du är något alldeles extra själv. Sundsvall ska vara stolt över att ha dig.

  5. Wow! Hur off är inte jag som inte ens vet vilka du pratar om. Boström känner jag till eftersom jag utbildade mig i Sundsvall. Jaha – har du sagt upp dig. Bra gjort! Segla själv, tjejen! Lycka till!

  6. Men vad bra! Mycket läsvärd sammanfattning av Svenåke Boström.

    Det här är något att ta ”på turné”, har du pratat med Bosse S?

    • Nej jag har inte pratat med Bosse om detta. Kanske borde göra det. Kan kanske finnas fler som skulle ha glädje av detta koncept, verkligt bra mix om jag får säga det själv.

  7. […] det: Tillsammans med Morris Packer och Paula Marttila gästade jag Sofia Mirjamsdotters föreläsning för Sundsvalls Tidning. Väckelsemöte, kallades […]

Kommentera

